Strony

Archiwum bloga

niedziela, 25 września 2016

[174] Zakochać się

Ahern to jedna z autorek, z których twórczością chciałam się zapoznać od dawna, ale do tej pory nie wychodziło. W końcu udało mi się kupić i przeczytać Zakochać się. Jakie wrażenia?

Christine właśnie rozstała się z mężem i szuka sposobu, by być szczęśliwą. To trudne, ponieważ rozwód nie będzie prosty, a i innych problemów jej nie brakuje. Pewnej nocy spotyka samobójcę na jednym z mostów w Dublinie i aby go uratować obiecuje zmienić jego życie i sprawić, że będzie szczęśliwy.

Zakochać się uwodzi pozytywnością. Książka może i mówi o niedoszłym samobójcy i kobiecie, której wali się właściwie wszystko, ale trudno dopatrzeć się tu utyskiwania na zły los czy innego marudzenia. Przeciwnie - Christine zachowuje cały czas pozytywne nastawienie do życia i potrafi zarazić nim innych. Szuka rozwiązań, nie problemów, a tym samym staje się swego rodzaju wzorem do naśladowania i wcale nie dziwi mnie jej sukces. 

Prawdę mówiąc już sama postać Christine jest dobrym powodem do przeczytania książki - nie jest fantastycznie wykreowana, nie ma szczególnie rozbudowanej osobowości, ale wypada interesująco i unikatowo. Ile znacie postaci żyjących według zasad przeczytanych w poradnikach? Właśnie tak robi Christine, ma podręcznik na każda okazję, a to co z nich wynika bywa naprawdę interesujące.

Sarkastyczny i ironiczny, czasami czarny humor to coś, co bardzo cenię i pod tym względem Zakochać się też nie zawodzi - jest go mnóstwo w wypowiedziach bohaterów i doskonale sprawdza się w rozładowywaniu napięcia, której jest nieuniknione przy tego typu tematyce. Dzięki temu książka cały czas zachowuje optymistyczny charakter.

To nie jest ambitna lektura i chociaż porusza trudny temat, to nie stanie się podręcznikiem jak postępować. Nie mówi jak żyć, nie doradza co robić, by być szczęśliwym, a jednocześnie bardzo dobitnie pokazuje, że to możliwe i wcale nie takie trudne. Udowadnia to niemal każdym zdaniem, każdym wydarzeniem, każdą postacią i dlatego warto przeczytać.

Autor: Ahern Cecela
Tytuł: Zakochać się
Wydawnictwo: Akurat
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 414

2 komentarze :

  1. "Love, Rosie" tej autorki bardzo mi się podobało. Za to przez "Kiedy cię poznałam" ledwo przebrnęłam, więc na razie nie mam ochoty sięgać po kolejną powieść Ahern. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i proszę o ich zostawianie - miło wiedzieć, że ktoś czyta.

Jestem na Facebooku

Szara Kawiarenka

oraz Instagramie

Instagram

...